1963 Aankoop Het Pand

In haar zoektocht naar een geschikt terrein voor een nieuw studentenhome besluit de universiteit Het Pand, het vervallen dominicanenklooster in Onderbergen, aan te kopen. De plannen om de meest bouwvallige gedeelten te slopen en te vervangen door een modern complex worden afgewezen door de stedelijke diensten voor monumentenzorg. Uiteindelijk wordt het klooster dankzij het ministerie van Openbare Werken grondig gerestaureerd. Het Pand is nu het cultureel centrum van de universiteit. Behalve verschillende vergader- en congreszalen, huizen er de etnografische en archeologische collectie, het Museum voor de Geschiedenis van de Geneeskunde, de Faculty Club en het klasserestaurant Club Het Pand.

Het Pand